0
(0)

ساخت اپلیکیشن اندروید چگونه است؟

برای ساختن برنامه های ساده اندرویدی راه های زیاد و آسانی وجود دارند. اما اگر شما اپلیکیشنی میخواهید که امکانات خاصی داشته باشد و یا دقیقا طبق نظر شما ساخته شود، باید با کد نویسی آن را تولید کنید.شما میتوانید سفارش طراحی اپلیکیشن خودتان را به شرکت هایی که این کار را انجام میدهند بدهید. اما اگر قصد دارید خودتان کدنویسی را یاد بگیرید و اپلیکیشن اندرویدی را بسازید، باید ابتدا با همه ی مواردی که به آنها احتیاج خواهید داشت، آشنا شوید. پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب را بخوانید.

b490b4b4ef71fe18961e18226e9d8b01 XL

زبان های برنامه نویسی مورد نیاز

برنامه نویسی برای ساخت اپلیکیشن اندروید با زبان های مختلفی ممکن است.از بین همه ی زبان هایی که برای برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید موجود هستند، گوگل زبان جاوا را به عنوان زبان رسمی میشناسد. پس مطمئنا بهترین و استاندارد ترین زبان برای شروع برنامه نویسی اندروید، زبان جاوا است. به شما پیشنهاد میکنیم یادگیری زبان جاوا را در اولویت خود قرار دهید.
همچنین در زمان ساخت اپلیکیشن های اندروید، برای تنظیم ظاهر نرم افزار به زبان برنامه نویسی XML نیاز خواهید داشت. در کنار زبان جاوا یادگیری زبان XML را هم شروع کنید. بعد از شروع یادگیری زبان های مورد نیاز، به یک محیط برنامه نویسی نیاز دارید.

انتخاب محیط مناسب ساخت اپلیکیشن اندروید

اندروید استودیو ساخت اپلیکیشن

برای ساخت اپلیکیشن اندروید و اطمینان از درستی کد های نوشته شده، باید یک محیط برنامه نویسی هم تهیه کنیم. برای ساخت اپلیکیشن اندروید هم محیط های متعددی تا امروز معرفی شده اند که با زبان های مختلف کار میکنند. اما گوگل در حال حاضر از محیط برنامه نویسی اندروید استودیو پشتیبانی میکند. پیشنهاد میکنیم Android Studio را دانلود و نصب کنید.
در محیط برنامه نویسی اندروید استودیو میتوانید هم کد ها را مورد بررسی قرار دهید که مشکلی نداشته باشند و همچنین عملکرد اپلیکیشن اندروید را چک کنید.

موارد مورد نیاز ساخت اپلیکیشن

موارد دیگر مورد نیاز برای ساخت

 

اپلیکیشن اندروید

یادگیری دو زبان یاد شده و کار کردن با محیط برنامه نویسی Android Studio برای شروع بسیار لازم و ضروری میباشند. اما همه ی کار ساخت اپلیکیشن همینجا تمام نمیشود. در فرآیند ساخت اپلیکیشن با مواردی رو به رو میشوید که باید آشنایی تقریبی با آنها داشته باشید. مهمترین آنها را معرفی میکنیم:

 

چگونه اپلیکـیشن اندروید با اینترنت ارتباط برقرار میکند؟

اینترنت ارتباط اپلیکیشن اندروید با اینترنت یکی از مواردی است که برای بسیاری از پروژه ها ضروری میباشد. اگر بخواهیم برنامه ای که تولید کرده ایم بتواند اطلاعاتی را از اینترنت بخواند یا برای آن بفرستد نیاز داریم که کار با دیتابیس (پایگاه داده) را یاد بگیریم.
برای اینکه نقش مهم دیتابیس ها را به خوبی درک کنید، یک مثال را بررسی میکنیم. مطمئنا تا به حال تجربه ی ورود به یک وبسایت و خواندن یک مطلب را داشته اید. (مانند وبسایت برنامه چی و همین مقاله ای که در حال خواندن آن هستید). یک صفحه در وبسایت اطلاعات متفاوتی را نشان میدهد. متن نوشته شده، نام نویسنده و نظراتی که کاربران نوشته اند از رایج ترین این اطلاعات میباشند. همه ی این موارد روی دیتابیس های سایت ذخیره شده اند و در هنگام بارگزاری صفحه سایت، محتوا از دیتابیس خوانده شده و در اختیار شما قرار میگیرد.
دیتابیس ها در شبکه های اجتماعی هم نقش اصلی را بازی میکنند. همه اطلاعاتی که برای عضویت در شبکه های اجتماعی وارد میکنید، و همه ی اطلاعاتی که بعد از عضویت در آنها به اشتراک میگذارید در دیتابیس ها ذخیره میشوند.
بنابراین اگر اپلیکیشن اندروید شما نیاز به ارتباط با اینترنت و دریافت و ارسال محتوا دارد، حتما زبان برنامه نویسی دیتابیس را یاد بگیرید. زبان SQL یکی از زبان های ساده و رایج برای کنترل پایگاه های داده میباشد. آنقدر ساده که گفته میشود نیازی به یادگیری ندارد!

چگونه امنیت اپلیکیشن اندروید را تامین کنیم؟

اپلیکیشن هایی که اطلاعاتی را به سرور اینترنتی خود میفرستند و از آن میگیرند همیشه در معرض خطر هک شدن میباشند. هک شدن و لو رفتن اطلاعات زمانی رخ میدهد که ورودی بدی به سرور وارد شود. برای همین باید امنیت اپلیکیشن های خود را با کنترل ورودی ها، تضمین کنید. در زبان های برنامه نویسی، توابع و ویژگی هایی برای رفع خطر از ورودی ها وجود دارند. بعد از یادگیری برنامه نویسی، با آنها آشنا خواهید شد.

گرافیک اپلیکیشن اندروید

kuliahmu app mobile ui ux design by faizalqurni d5eccu5 هر اپلیکیشن برای هر زبانی نوشته شود از دو قست مهم تشکیل میشود: عملکرد و ظاهر. نحوه ی عملکرد اپلیکیشن اندروید باید با کد نویسی تامین شود. ظاهر اپلیکیشن چیزی است که بخشی از آن با کدنویسی به زبان XML و باقی آن با علم گرافیک تکمیل میگردد.
در واقع اگر از علم گرافیک کاملا بی خبر باشید، نمیتوانید از کدنویسی هم برای زیبا کردن ظاهر اپلیکیشن اندروید استفاده کنید. ظاهر اپلیکیشن از آنجا اهمیت دارد که اولین چیزی است که کاربر با آن روبرو میشود و باید تا آنجا که میتواند حس خوب و متناسبی در او ایجاد کند.

 

رنگ بندی و روانشناسی رنگ ها

mobile application.png حتی اگر اپلیکیشن اندروید شما از لحاظ عملکرد عالی و بدون نقص باشد اما ظاهر خوبی نداشته باشد، بسیاری از کاربران را ناراضی میکند و این به معنای ضرر کردن است. جای تاسف است که بسیاری از اپلیکیشن های ایرانی بدون توجه به این مورد بسیار مهم تولید میشوند.
برای یادگیری علم گرافیک ما به شما پیشنهاد میکنیم مطالعاتی در زمینه های ترکیب رنگ، روانشناسی رنگ ها و شیوه های جدید طراحی انجام دهید. برای ترکیب رنگ هم میتوانید از سایت هایی که نمونه های ترکیب رنگ را در اختیار شما قرار میدهند استفاده کنید. (توی گوگل سرچ کنید: “LOL Color” یا “لول کالر”)

فونت مناسب

فونت عضوی بسیار مهم از گرافیک و ظاهر اپلیکیشن اندروید شما محسوب میشود. به جستجوی فونت های مناسب که به آسانی خوانده میشوند و زیبا هستند بپردازید. هیچ وقت از فونت های پیشفرض موجود برای برنامه های اندروید استفاده نکنید. همچنین سعی کنید فونت های انتخاب شده با ظاهر و موضوع اپلیکشن هماهنگی داشته باشند.

نرم افزار فوتوشاپ

برای ساخت گرافیک و یا ویرایش عکس هایی که در اپلیکیشن اندروید استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم کار با نرم افزار بسیار قدرتمند PhotoShop را هم یاد بگیرید.چون طراحی اصلی پایه اپلیکیشن شما باید تحت یک نرم افزار طراحی گرافیک و دیزاین حرفه ای شود.

 

فروش اپلیکیشن اندروید و ارائه آن به بازار

فروش و بازاریابی اپلیکیشن

برای ارائه اپلیکیشن خود به بازار و تبلیغ آن راه های زیادی وجود دارد. میتوانید از شرکت های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. و حتی میتوانید اپلیکیشن اندروید خود را در مارکت های موجود برای اندروید عرضه کنید. از معروفترین مارکت های اپلیکیشن اندروید در ایران، Play Store و کافه بازار میباشند.

خلاصه و جمع بندی

برای شروع برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن اندروید پیشنهاد میکنیم مراحل زیر را دنبال کنید:
1- یادگیری زبان جاوا را شروع کنید.
2- زبان XML را هم در کنار زبان جاوا یاد بگیرید.
3- کار با دیتابیس ها و زبان SQL را یاد بگیرید.
4- ترکیب رنگ و روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید.
5- کار های مقدماتی با نرم افزار فوتوشاپ را یاد بگیرید.
6- برای فروش و نحوه ی بازاریابی اپلیکیشن خود تحقیق کنید و یک مورد را انتخاب کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.